Spansk Catering i verdensklasse   I  Vin- og ølsmagning med tapas  I  Prisvindende olivenolie  I   Shop spanske delikatesser   I   Fri fragt til pakkeshop ved køb over 600,-

ESAmor logo I Spansk Catering, Vinsmagning & Shop med delikatesser

Handelsbetingelser 

ESAmor

v/ Gitte Aya Jensen
Løjtegårdsvej 125
2770 Kastrup
Telefon.: +45 50698334
Email: gitte@esamor.dk
CVR: 42506478

Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og ESAmor.

Salgs- og Leveringsbetingelser

1 SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

1.1

Disse Salgs- og Leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer og ydelser på esamor.dk

1.2

Ved at bruge hjemmesiden esamor.dk eller foretage køb på esamor.dk accepterer du at være bundet af disse Salgs- og Leveringsbetingelser. 

2 UDBYDER

2.1

Udbyder er: ESAMOR, Løjtegårdsvej 125, 2770 Kastrup. Telefon.: +45 50698334. Email: gitte@esamor.dk CVR: 42506478

3 AFTALEINDGÅELSE ANG CATERING, VIN- & OLIESMAGNING

3.1

Du vælger de menuer, fødevarer, drikkevarer og ydelser og events ved at kontakte ESAMOR på telefon, mail eller anvende kontaktformularen. Du vil derefter blive kontaktet ift endelig indgåelse af aftale for arrangement.

3.2

Der er ikke indgået nogen bindende aftale mellem os, før du har modtaget en ordrebekræftelse fra os på den mailadresse, som du har oplyst ved bestillingen.

3.3

Du skal være fyldt 16 år for at kunne foretage køb af drikkevarer, der indeholder alkohol. Hvis du ikke er fyldt 18 år, må du kun købe drikkevarer, der indeholder op til 16,5% alkohol. Du skal være fyldt 18 år for at kunne købe drikkevarer, der indeholder mere end 16,5% alkohol.

4 BESKRIVELSE AF DE VARER OG YDELSER, SOM DU KAN KØBE

4.1

På esamor.dk kan du bestille fødevarer, drikkevarer, events og catering. (‘Varer og Ydelser’)

4.2

De Varer og Ydelser, som du kan bestille, er nærmere beskrevet på den specifikke side på esamor.dk, hvor du bestiller de Varer og Ydelser, du ønsker.

4.3

Har du spørgsmål til dine Varer og Ydelser eller tidspunktet for forventet levering, kan du kontakte os info@esamor.dk

5 BESTILLING OG BETALING AF VARER

5.1 Bestilling af varer sker via vores webshop www.esamor.dk/shop. Når du har bestilt en vare, vil du automatisk modtage en ordrebekræftelse på mail. Dette er din bekræftelse på, at vi har modtaget din bestilling.

5.2 Efter vi har modtaget din ordre, og du har modtaget vores ordrebekræftelse, finder vi varen frem, pakker den og sender den afsted til dig. Der tages forbehold for, at varer kan være udsolgt og der i sjældne tilfælde kan forekomme lagerfejl.

5.3 AnsvarsbegrænsningDer tages forbehold for prisstigninger, afgiftsændringer, valutaændringer, udsolgte/udgåede varer og tastefejl. Der kan forekomme lagerfejl, og der tages derfor forbehold for eventuelt udsolgte varer.

5.4 
Alle priser på siden er i danske kroner og inkl. moms og alle afgifter. Du kan betale dine varer med kreditkort. Vi modtager Visa, Mastercard, Maestro og ApplePay. Evt. transaktionsgebyrer betales af kunden og tillægges købsbeløbet.

Betaling hæves først ved afsendelse. Og der kan aldrig trækkes et større beløb, end det, du har godkendt ved købet. Vi kan ved manglende leverancer trække et mindre beløb. Ved abonnement hæves beløbet automatisk ved afsendelse af den valgte abonnementsløsning.

5.5 ESAmor har indgået en aftale med Stripe vedr. sikker håndtering af betaling. Alle de oplysninger, du indtaster, bliver SSL-krypteret. Det er den mest udbredte form for kryptering på Internettet, og det er din sikkerhed for, at du trygt kan betale med betalingskort hos os.

SSL-krypteringen sikrer, at ingen andre end ESAmor, og du selv får adgang til dine kortoplysninger. Vi registrerer ikke dine kortoplysninger.

Så snart handlen er gennemført, bliver dine kortdata slettet helt automatisk. Vi anbefaler i øvrigt www.forbrugersikkerhed.dk, der giver en god og fyldestgørende information om bl.a. kortbetaling på internettet. 

De oplysninger, du giver, når du handler hos os, bruges kun for at kunne gennemføre din ordre. Vi sender ikke e-mail til kunderne uopfordret. Kunder vil kun modtage e-mails, der er direkte relateret til en handel. Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, vil du modtage information om nye varer, samt specielle kampagner. Du kan til enhver tid afmelde dig vores nyhedsbrev.

5.6 REKLAMATION
Har du reklamationer til din levering, kan vi kontaktes på info@esamor.dk og på tlf. 50 69 34 83.

Reklamationer skal foretages hurtigst muligt efter modtagelse af pakken eller ved manglende levering af pakken. Det gælder både i relation til levering af pakken og til indholdet i pakken. På den måde kan vi med det samme reagere og give dig en bedre service. En reklamation vil altid blive besvaret via mail.

Som udgangspunkt vil du få et afslag i prisen, hvis en vare eller dele af leveringen ikke er i orden. En anden mulighed kan være fremsendelse af nye produkter. På fødevarer er reklamationsretten varens naturlige holdbarhed.

5.7 LEVERING/FRAGT
Dine bestilte varer kan enten afhentes på Løjtegårdsvej 
125, 2770 Kastrup efter aftale eller sendes til pakkeshop eller adresse. Dette vælger du i Kurven inden betaling. 

Vi anvender GLS som leverandør af pakker. 

6 BETALING AF EVENT

6.1

Ved bestilling af Catering, Oliesmagning eller Vinsmagning opkræves et depositum.

Depositum for Vinsmagning og Oliesmagning er på dkr. 500,- eller 1000,- alt efter arrangementets størrelse. 

Depositum for Catering er på dkr. 3.000,- eller 5.000,-  alt efter arrangementets størrelse.

Du betaler dit depositum her: BETAL DEPOSITUM

Vi modtager følgende betalingskort: Dankort, Dankort/Visa, Mastercard, Maestro, Visa, Visa/Electron og JCB.

6.2

Betalingstransaktionen forestås af en godkendt og sikker betalingsformidlingsleverandør. (Stripe)

6.3

Der opkræves et gebyr ved betaling med visse kreditkort svarende til det gebyr, der opkræves af betalingskortudstederen. Gebyret vil blive oplyst i forbindelse med valg af betalingsmiddel.

6.4

Det resterende beløb skal være os i hænde senest 3 dage inde afholdelse af arrangement (Catering, Vinsmagning eller Oliesmagning).
Du kan betale det resterende beløb vi bankoverførelse på:

BANK INFO

Lunar bank
Reg: 6695
Konto: 1004137406

eller vi kan fremsende et link til betalingsside.
Send en mail til info@esamor.dk hvis du ønsker et betalingslink.

7 PRIS OG OMKOSTNINGER

7.1

Alle priser på esamor.dk er angivet inklusive moms. Herudover skal du betale leveringsomkostninger, samt eventuel betaling til kok.

8 LEVERING AF YDELSER

8.1

Leveringssted og leveringstidspunkt for levering af Varer og Ydelser angives i forbindelse med, at du afgiver din bestilling.

8.2

Events leveres på den ved bestillingen oplyste dag og tidspunkt.

8.3

Har du spørgsmål til dit event, kan du kontakte os på info@esamor.dk

8.4

Leveringsomkostningen for Varer og Ydelser oplyses altid i forbindelse med din bestilling. Der beregnes en pris pr kilomenter fra ESAmor til leveringsadressen. Prisen for kørsel indtil en afstand på 30 km er 250,-  Herefter betales kr 2,50,- pr yderligere kørte kilometer. 

 

9 AFBESTLLING

9.1

Catering, Oliesmagning Vinsmagning skal afbestilling ske skriftligt til info@esamor.dk eller telefon +4550693483, således at afbestilling er modtaget hos os minimum 5 hele hverdage før det aftalte leveringstidspunkt. Ved afbestillingen modtager du en bekræftelse på, at afbestillingen er modtaget.

Indtil 5 hele hverdage inden det aftalte leveringstidspunkt kan du også korrigere din ordre og ændre antal kuverter skriftligt ved at sende en mail til info@esamor.dk 

Har du bestilt din ordre fire dage eller mindre dage forinden dit arrangement har vi ikke mulighed for at ændre i din ordre eller refundere din bestilling.

Nægtes modtagelse af bestillingen på den aftalte leverings dato, betales fuld pris for hele bestillingen.

Ved afbestilling indtil 30 dage før et bestilt arrangement (Vinsmagning, Oliesmagning eller Catering) tilbagebetales depositum fuldt ud. Ved afbestilling mindre end 30 dage før afholdelse af bestilt arrangement modregnes depositum.

10 FORCE MAJEURE

10.1

Vi er ikke ansvarlige, hvis forsinkelse eller manglende levering skyldes force majeure.

11 FORTRYDELSESRET

11.1

Efter Forbrugeraftaleloven har forbrugere som hovedregel ret til at fortryde deres køb på nettet uden begrundelse inden for en frist på 14 dage.

11.2

Fortrydelsesfristen på 14 dage regnes almindeligvis fra den dag, hvor forbrugeren får varen i fysisk besiddelse.

11.3

Mange af de Varer og Ydelser, som vi sælger, er dog undtaget fra fortrydelsesretten. Generelt drejer det drejer sig om:

Fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til dit hjem, bopæl eller arbejdsplads,

Ferske fødevarer, herunder kølevarer samt andre varer som må antages at blive forringet eller fordærvet hurtigt,

Kolonial- og konservesvarer samt øvrige varer som af sundheds- og hygiejnemæssige årsager er leveret forseglet og hvor forseglingen/emballagen er blevet brudt,

Levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som vi ikke har indflydelse på,

Tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, herunder events og madkurser, når det følger af aftalen på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende ydelse skal udføres. Herunder også køb og salg af nytårsmenuer. Visse events eller madkurser kan være planlagt til at blive afholdt inden fortrydelsesfristens udløb er gennemført.

12 UDNYTTELSE AF FORTRYDELSESRETTEN

12.1

Har du fortrydelsesret, og ønsker du at udnytte fortrydelsesretten, skal du meddele os – ESAMOR Løjtegårdsvej 125, 2770 Kastrup. Telefon.: +45 50698334 Email: info@esamor.dk – din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (eks. ved brev eller via e-mail).

12.2

Du kan med fordel vælge at benytte denne standardfortrydelsesformular www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=160666#Bil3, men det er ikke et krav.

12.3

Har du fortrydelsesret, vil fortrydelsesfristen være overholdt, hvis du sender din meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

13 FØLGERNE AF AT FORTRYDE ET KØB

13.1

Har du fortrydelsesret, og vælger du at udnytte denne indenfor fortrydelsesfristen, refunderer vi alle betalinger, som vi har modtaget fra dig vedrørende det fortrudte køb, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste tilbudte standardlevering), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om, at du gør fortrydelsesretten gældende, se dog nærmere nedenfor om fortrydelse af varekøb.

13.2

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i en anden tilbagebetalingsmetode.

13.3

Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

14 SÆRLIGT VEDRØRENDE FORTRYDELSE AF VAREKØB

14.1

Vi kan udskyde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget de Varer og Ydelser retur fra dig, som er omfattet af det fortrudte køb, eller du selv har fremlagt dokumentation for, at du har returneret dine Varer og Ydelser til os, alt efter hvad der sker først.

14.2

Du skal returnere dine Varer og Ydelser til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har meddelt os, at du gør fortrydelsesretten gældende. Fristen er overholdt, hvis du returnerer dine Varer og Ydelser inden udløbet af de 14 dage. Du bærer risikoen for dine Varer og Ydelser indtil vi har modtaget dem retur.

14.3

Du skal selv afholde de direkte udgifter, der er forbundet med tilbagelevering af dine Varer og Ydelser.

14.4

Kontakt os altid inden du returnerer vin. Vi forbeholder os ret til at anvise anden returneringsform end postbesørgelse mod at afholde meromkostningen.

14.5

Du hæfter kun for eventuel forringelse af de bestilte Varers og Ydelsers værdi, som skyldes anden håndtering end den håndtering, som har været nødvendigt for at du kunne fastslå Varernes og Ydelsernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

15 HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN ELLER YDELSEN – REKLAMATION

15.1

Vi bestræber os altid på at levere korrekte og mangelfrie Varer og Ydelser.

15.2

Skulle du alligevel modtage en Vare eller Ydelse, der ikke lever op til dine forventninger, beder vi dig hurtigst muligt kontakte os på info@esamor.dk eller pr. telefon, så vi kan rette eventuelle fejl.

15.3

Der kan være tilfælde hvor vi vil bede dig returnere den defekte vare, så vi kan undersøge den og/eller returnere den til vores leverandør. Du bedes derfor undlade at kassere defekte varer eller varer af dårlig kvalitet inkl. emballagen, indtil du har været i dialog med os.

15.4

Vi dækker dine omkostninger ved returneringen.

16 REKLAMATION – VARER OG YDELSER

16.1

Købelovens regler om mangler finder anvendelse.

16.2

Hvis du vil reklamere over en mangel, skal du give os meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen. I modsat fald taber du retten til at påberåbe dig manglen. Ved reklamation over fødevarer og drikkevarer beder vi dig give os besked hurtigst muligt efter du har opdaget manglen og inden 5 dage efter modtagelsen. Mangler vil blive udbedret ved ombytning eller returnering af købesummen.

17 REKLAMATION – EVENTS

17.1

For køb af adgang til events finder Købeloven ikke anvendelse.

17.2

Har en event ikke levet op til dine forventninger, skal du give os meddelelse herom inden for rimelig tid, og senest 2 måneder efter at du har opdaget manglen. I modsat fald taber du retten til at påberåbe dig eventuelle mangler ved events og arrangementer.

18 SÅDAN GØR DU, HVIS DU VIL KLAGE

18.1

Ønsker du at klage over en Vare eller Ydelse, som du har købt hos os, opfordrer vi dig til at kontakte os skriftligt, hvorefter vi vil behandle din klage.

18.2

Du kan også klage til Center for Klageløsning, c/o Konkurrence og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Klage kan også indgives online på www.forbrug.dk. Retten til at klage kan i visse tilfælde være betinget af, at den vare eller ydelse, som du vil klage over, har kostet mindst kr. 1.000. Forbrugerklager kan også indbringes til Center for Klageløsning via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside klagonline.forbrug.dk.

18.3

Forbrugere med bopæl i et andet EU land kan også klage via EU kommissionens online klageplatform: http://ec.europa.eu/odr.

19 BEGRÆNSNINGER I ANSVAR

19.1

esamor.dk stilles til rådighed, således som den er og forefindes. Vi giver ingen garanti vedrørende esamor.dk. Vi indestår ikke for indholdet eller rigtigheden af esamor.dk og er ikke ansvarlige for egen eller udefrakommendes sletning eller blokering af esamor.dk. Vi er ikke ansvarlige for indholdet af links til en tredjemands hjemmeside.

19.2

Vi kan i intet tilfælde gøres erstatningsansvarlig for (i) tab af indtægter, driftstab, forretningsmuligheder, tab eller ødelæggelse af data eller genskabelse af data, tab af goodwill, sikkerhedsbrud forårsaget af tredjeparts brud på telekommunikation og/eller internettet, omsætningstab (uanset om dette er direkte, indirekte eller følgetab), (ii) tab eller skade som følge af ansvar overfor tredjeparter (både direkte, indirekte tab eller følgeskade) eller (iii) ethvert indirekte tab. Vores samlede ansvar er under alle omstændigheder beløbsmæssigt begrænset til DKK 10.000.

19.3

De i disse Salgs- og Leveringbetingelser angivne retsmidler er de eneste retsmidler, som du kan påberåbe dig.1004137406

20 PERSONDATA

20.1

For at vi kan indgå og opfylde aftalen med dig, har vi brug for følgende oplysninger:

Dit navn

Din adresse

Dit telefonnummer

Din e-mail

20.1

Vi registrerer dine personoplysninger med det formål at kunne levere de købte Varer og Ydelser til dig og opkræve den dermed forbundne betaling samt for at kunne administrere det leverandør – kundeforhold, der er etableret mellem os ved dit køb. Vi kan også sende dig vores nyhedsbrev, såfremt du har givet samtykke til dette.

20.3

Den dataansvarlige er ESAMOR. Detaljerede kontaktoplysninger finder du øverst i dette dokument.

20.4

Vær opmærksom på, at oplysninger, som du sender til os med mail eller udveksler med os via vores hjemmeside, ikke bliver krypteret.

20.5

Oplysninger, som du har afgivet til ESAMOR, videregives ikke til tredjemand, medmindre vi er forpligtet hertil ved lov. Dog vil vi kunne videregive sådanne oplysninger i forbindelse med et evt. salg af ESAMOR’s forretningsaktiviteter.

20.6

Du har ret til at få at vide hvilke oplysninger, som vi har registreret om dig. Du har også ret til at få berigtiget registrerede oplysninger, der er forkerte, og til at gøre indsigelse imod at oplysningerne er blevet registreret. Disse rettigheder har du efter Persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til ESAMOR via info@esamor.dk eller pr. brev.

20.7

Er du utilfreds med vores behandling af dine personoplysninger, kan du indgive klage til Datatilsynet (https://www.datatilsynet.dk/om-datatilsynet/kontakt/).

20.8

I øvrigt gælder vilkårene i vores persondatapolitik.

21 LOVVALG

21.1

Disse Salgs- og Leveringsbetingelser er underlagt dansk ret. Københavns Byret er værnetinge.

Tilmeld dig nyhedsbrevet og spar 10 % på din første ordre

(Gælder ikke Take away og Catering)