Handelsbetingelser

ESAmor

v/ Gitte Aya Jensen
Fruebjergvej 3
c/o Symbion
2100 København Ø
Telefon.: +45 50698334
Email: gitte@esamor.dk
CVR: 20283874

Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og ESAmor.

Betaling

Vi trækker først pengene på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i danske kroner og er inkl. moms.
Vi anvender en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Dette betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer. ESAmor modtager betaling med internationale kort via Stripe.

Levering og transport

Levering af varer fra ESAmor anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret, eller en 3. mand som kunden har anvist. Er du ikke hjemme, anses levering for sket efter at fragtmanden har stillet varen på det af dig anviste sted. Varen leveres i dette tilfælde uden kvittering, og du bærer selv ansvaret for varen. Varen leveres med fragtmand til din hoveddør i gadeplan. Det vil sige, at hvis varen skal leveres til en etageejendom, fragtes varen kun til hoveddøren i gadeplan. Skal varen leveres i et parcelhus, skal adgangsvejen til hoveddøren være flisebelagt.

Leveringstid afhænger af, om den pågældende vare er på lager. Leveringstid på lagervarer påregnes at være 3-5 arbejdsdage. Ansvaret for varer købt af ESAmor overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

Fragt: 49,-

Ved køb af varer for over kr. 499.-, er fragten gratis. Til at fragte vores varer benytter vi som udgangspunkt GLS, eller ved større forsendelser Danske Fragtmænd.

Returvarer sendes til:
ESAmor v/ Gitte Aya
Fruebjergvej 3,
2100 København Ø

Fortrydelsesret

ESAmor yder ifølge 14 dages fortrydelsesret på varer, gældende fra den dag, du modtager dine varer. Hvis der gøres brug af fortrydelsesretten, skal du give skriftlig besked om, at du ønskes at fortryde købet.

Senest 14 dage efter, at du har givet besked til os om, at du ønsker at benytte fortrydelsesretten, skal du have sendt varen retur. Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget og har ansvaret for varen, til denne er returneret til ESAmor.

Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Hvis varen er taget i brug og ikke længere kan sælges som ny, har du kun krav på det, som varen nu kan sælges for.

Du får pengene retur senest 14 dage efter den dato du har meddelt, at købet er fortrudt. Dog kan der i tilfælde af en konkret formodning om en værdiforringelse ved returvaren, mulighed for at afvente modtagelsen, før købesummen refunderes. Ved fortrydelse kan der gøres brug af standardfortrydelsesformularen (se længere nede).

Reklamation

ESAmor yder to års reklamationsret i henhold til Købeloven. Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra ESAmor skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Reklamationsretten for fødevarer, vine og olivenolier er begrænset til varens naturlige holdbarhed. Dette forudsætter, at varen er opbevaret og i øvrigt blevet behandlet korrekt.

Flasker med “prop” og andre former for dårlig smag eller duft forekommer uundgåeligt og må forventes af kunden i et vist omfang. Såfremt der forekommer “prop” i mere end en ud af tolv flasker af samme vin købt ved samme ordre, accepteres dette af ESAmor som en reklamation, og vi vil i sådanne tilfælde foretage ombytning, men dog ikke nødvendigvis til samme årgang.

Reklamation vedrørende vine med “prop” mv. skal gøres gældende snarest muligt, og vinene skal uden ugrundet ophold fremsendes til ESAmor, såfremt kunden ønsker ombytning. Det præciseres, at kundens reklamationsret i alle tilfælde bortfalder to år efter leveringen.

I tilfælde af, at flasker (olivenolie eller vin) er beskadiget ved leveringen, skal dette angives på fragtbrevet. Umiddelbart efter leveringen skal du som kunde kontrollere, at leverancen er korrekt både med hensyn til mængde og indhold. Såfremt du ikke mener, at leverancen er korrekt, skal du give skriftlig meddelelse til ESAmor.

Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Gitte Aya. Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, Gitte Aya har stillet dig i udsigt.

Hvis du fortryder dit køb refunderes alle dine omkostninger inklusive forsendelse. Du betaler selv fragt for returnering.

EU-kommissionens online klageportal, kan anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU land.
ODR. Online klage kan indgives her: https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores email adresse: gitte@gitteaya.dk

Gavekort

Gavekort er gyldige i 3 år efter købsdato. Modtageren af gavekortet kan få restbeløbet udbetalt i et år efter udløb, altså inden 4 år efter købsdato.

Varer beskadiget under transport

Modtager du en pakke, der har synlige tegn på skader under transport, er det vigtigt, at du modtager pakken med forbehold, eller alternativt åbner pakken, mens det pågældende fragtfirmaets personale ser på. Hvis indholdet har taget skade, skal der laves en erstatningssag med det pågældende fragtfirma. Det er vigtigt, at du straks gør indsigelser mod pakkens tilstand, og ikke kvitterer for modtagelsen uden forbehold.

Det er også muligt at nægte modtagelse på en beskadige pakke. Den vil så komme retur til os. Er skaden ikke synlig ved modtagelse, skal du sørge for at tage kontakt til ESAmor og fragtfirmaet hurtigst muligt, da de efter nogle dage ikke længere vil erstatte en beskadiget vare.

Aldersgrænse ved køb af alkohol

Ifølge loven skal du være fyldt 18 år for at købe vin, øl og Cava.

 

Tilbage til kasse